Kleine hoeveelheden maar toch genieten

Vandaag was het weer zover, de wekelijkse weegdag. Ik voel mij goed en heb zeker het gevoel dat ik afgevallen ben. De eerste weken gaat het vaak snel zeggen ze en dat klopte ook. De eerste 2 kilo's is een feit!
Ik weeg nu 112 kilo, een mooie prestatie voor mijn eerste week. Hoe kijk ik nu terug op mijn eerste week: Kort maar krachtig. Het was niet heel gemakkelijk de omschakeling naar de kleine hoeveelheden maar het is me deze week absoluut goed gelukt. Alleen de woensdag heb ik het zwaar gehad. Daarnaast ervaar ik het gevarieerde eten als erg prettig en smaakvol. Het leuke van brood eten nu is dat er altijd een komkommertje of tomaatje bij op mag. Heerlijk... Qua sporten moet ik nog wat meer mijn best doen volgende week, ik merk nog aan mij zelf dat ik excuses zoek om het niet te doen. Ik denk nu ik weet hoe het eten gaat dat dat vanaf nu ook beter zal gaan, het is gewoon een kwestie van discipline. De wil om te veranderen is momenteel zo groot bij mij dat het voorlopig op deze manier goed blijft gaan denk ik.

Tip: Zorg dat je afvallen en sporten niet alleen doet. Doe het bijvoorbeeld samen met je partner, ook als er bij hem of haar niet zoveel af moet. Het is gezelliger en je kan elkaar oppeppen. Daarnaast gooi je veel minder weg als je bijvoorbeeld kiest voor het Sonja Bakkeren. Bij Sonja Bakker kan je er bijvoorbeeld voor kiezen hetzelfde te eten maar hoeveelheden laten variëren.