BMI berekenen

BMI is de Body Mass Index, vaak wordt dit gebruikt om een indicatie te geven over de zwaarlijfigheid. Met de indicatie over de zwaarlijfigheid kan dan wat gedan worden. Zwaarlijfigheid is gevaarlijk voor de gezondheid. Of het nu Obesitas, ondergewicht of zwaarlijfigheid is, het is slecht voor de gezondheid.

De formule voor het berekenen van je BMI is neem het gewicht/lengte x lengte.



De betekenis van het BMI getal:

Minder dan 18,5 = Ondergewicht
Tussen 18,5 - 25 = Ideaal gewicht
Tussen 25 - 30 = Overgewicht
Tussen 30 - 35 =  Obesitas
Tussen 35 - 40 = Ernstige obesitas
Tussen 40 - 50 = Morbide obesitas

Berekening ideale gewicht is BMI x (lengte x lengte)
In mijn geval met een lengte van 1.79 m1 is het ideale gewicht tussen de 59,27 kilo en 80,1 kilo.
Gezien mijn stevige bouw lijkt mij de 80,1 kilo wel reeel.

Zelf ga ik voorlopig uit van de berekening Lengte - 1 + 5% dan kom ik uit op +/- 83 kilo!