(te) dik zijn is niet leuk!

Hey dikke, hey slome, dikke papzak, prop, vetzak zijn een aantal scheldwoorden die worden gebruikt wanneer mensen te dik zijn. Ten eerste doe hier nooit aan mee. Ik heb ooit een keertje een blauwtje gelopen op deze manier. Ik was met vrienden in een cafe, lekker aan het stappen. Ik ontmoette een leuke meid na een tijdje kletsen vertelde ze me dat ze me een leuke jongen vond maar dat ze me te dik vond! AU!! Achter elk persoon zit een achtergrond, het is vaak niet zomaar dat iemand (te) dik is. Opgepropte woede, angsten van vroeger, schaamte kunnen oorzaken zijn waarom mensen (te) dik zijn. Bij mij komt het puur door het feit dat ik jaren niet om mijzelf heb gegeven. Alleen maar heb gegeven. Mijn kind en buitenwereld ging voor alles. Daarnaast hou ik veel van gezelligheid en zo kwam er altijd een drankje en hapje op tafel. Nu wordt dit allemaal anders en mijn gewicht en daardoor uiterlijk veranderen is nog maar het begin van een nieuwe ik. Wat andere ook over je zeggen, probeer er kracht uit te putten om het anders te doen! Ik hoop dat iedereen er wat aan heeft, je bent niet alleen, ik help je graag verder!